Rozliczenie zadania finansowanego z dotacji i grantów.
Przechodzimy do ostatniego etapu a mianowicie do rozliczenia realizowanego zadania.
W wyznaczonym przez Skarbnika ZHR terminie i okrelonym w Umowie podpisanej przez jednostkę organizacyjnš z Naczelnictwem Kierownik Projektu przedkłada w wydziale finansowym niezbędnš dokumentację, na którš składa się m.in. sprawozdanie merytoryczne i rozliczenie finansowe. Jak już było wspominane w poprzednim komunikacie wszystkie informacje dotyczšce wyglšdu i zawartoci tejże dokumentacji sš okrelone w Umowie.
W przypadku jakichkolwiek zastrzeżeń wydziału finansowego co do złożonego rozliczenia Kierownik Projektu zobowišzany jest do dokonania poprawek i uzupełnień.
Kiedy rozliczenie zostanie przyjęte przez Skarbnika wydział finansowy przygotowuje sprawozdanie dla donatora/grantodawcy. Pod rozliczeniem dla donatora podpisujš się osoby, które zawarły z nim umowę.
Instrukcja w Sprawie Realizacji Projektów Finansowanych z Dotacji i Grantów okrela również sankcje, jakie Skarbnik może nałożyć w przypadku nie wywišzania się z postanowień Umowy. Sš to: w najlepszym przypadku złożenie wniosku o nałożenie kary dyscyplinarnej, w najgorszym nawet powiadomienie organu cigania.
Tym optymistycznym akcentem chcielibymy zakończyć omawianie poszczególnych etapów pozyskiwania rodków.
Zachęcamy do zadawania pytań zwišzanych z Instrukcjš drogš e-mailowš:
wydz.finansowy@zhr.pl
Opracował: Anna Zagrajek (Wydział finansowy ZHR)