Miejskie uroczystości obchodów Dnia Niepodległości tradycyjnie rozpoczęły się Mszą Świętą koncelebrowaną przez kapłanów ze wszystkich skarżyskich parafii w kościele pw. świetego Józefa w Skarżysku. Skarżyscy harcerze pełnili w jej trakcie służbę ołtarza, harcerki - współtworzyły oprawę muzyczną.
Po mszy nastąpił przemarsz zwartej kolumny pod pomnik Niepodległości, gdzie odbyły się organizowane przez powiat skarżyski uroczystości rocznicowe. Jej głównym punktem było złożenie wieńców pod pomnikiem przez przybyłe delegacje władz samorządowych, szkół oraz organizacji społecznych.
Komentarze do tej wiadomości:
Rafał Obarzanek phm (2004-11-24, 09:42)
1. Ja w swoich wypowiedziach odnosiłem się do faktu że przyjęlimy wišzanki od wszystkich pocztów - więc niczemu w swoich wypowiedziach nie zaprzeczyłem - taki jest fakt 2. W ostatniej swojej wypowiedzi napisałem że ZHR nikomu nie zabrania obchodzenia wišt narodowych. Proszę o uważne czytanie moich wypowiedzi zanim cokolwiek się napisze.
XXX (2004-11-23, 21:07)
Druhu Rafale zaprzeczsz ze mieliscie nie przyjmowac wiazanki? Rozumiem, ze cale zamieszanie to wymysl pocztow i ludzi ktorzy byli na uroczystosci, radnych jak rowniez kombatantów i urzedników?. Wiekszosc podziela wasze odczucia co do tej partii to jednak e demokratycznym panstwie kazdy ma prawo swietowac dzien niepodleglosci
Rafał Obarzanek phm (2004-11-19, 09:45)
Szanowne Druhny, Szanowni Druhowie, Drodzy Państwo
Patrzšc na te słowne potyczki klika słów podumowania na zakończenie tej dyskusji
1. ZHR nie rozbił uroczystoci w dniu 11 listopada(poniżej występuje takie stwierdzenie) - nie wiem na czym te rozbicie miało polegać
2. Wišzanki zostały przyjęte od każdej organizacji która brała udział w uroczystociach - nie rozumiem ataku na nas
3. Zarzšd Obwodu wydał specjalne owiadczenie
w sprawie udziału wspomnianej partii w uroczystociach 11 listopada - chyba mamy do tego prawo?. Proszę aby to nie było traktowane jako akt nienawici czy nietolerancji jak to niektórzy na stronach nam wszystkim wmawiajš
4. ZHR nie szerzy żadnych postaw nienawici itd. o których mowa poniższych wypowiedziach. Zwišzane jest to z zasadami na których oparty jest system wartoci naszej organizacji. Można tu np przytoczyć pkt PH - Harcerz w każdym widzi bliniego a za brata uważa każdego innego harcerza
Na koniec proszę aby zakończyć temat i aby harcerki i harcerze nie robili wpisów na stronie w tym temacie. Jednoczenie apeluję żeby osoby które wpisujš się Obserwator, Polak i Katolik, Druhna itd. nie bały się podpisać z imienia i nazwiska - chyba Bierzecie odpowiedzialnoć za to co piszecie
Viciu (2004-11-18, 16:21)
Cóż...moge skomentowac to jedynie tak..załuję,iż nie mogłem byc 11-go pod pomnikiem...ale już we wrzesniu z wymienionym wczesniej dh.Grzegorzem rozmawialismy na ten temat i doszlimy do wspólnego wniosku...nie powinnismy przyjmowac wiazanki od "Racji" .Dlaczego?W moim mniemaniu nie godzi się aby harcerze przyjmowali wieniec od parti,ktora naszym obyczajom i wartosciom"pluje w twarz".Poza ZHR-owskim planowany był jeszcze jeden protest odnosnie owej instytucji-ten niestety również do skutku nie doszedł.
Polak i Katolik (2004-11-17, 22:47)
to ja tez pare słow
ad 1. Nie miejsce i czas byl na protest .
ad 2. Ale malo brakowalo, widzialem co sie dzialo. wiec prosze Druhu R.Obarzanku o trzymanie sie faktów.
ad 3 Masz racje ale nie mowimy tu a partii.
ad 4 Pachnie mi to brakiem tolerancji.
ad 5 To co czyni ta "paria" pozostawiam bez kometarza bo uwazam ze to dzilania na tzw publike i na fali, co do mojej postawy dosyc czesto sie nad nia zastanawaim pracujac z innymi ludzmi, wiec moze i wy Druhowie zastanowcie sie nad swoja postawa, oburza mnie nie wasza niechec do "Racji" ale sposob jej zaprezentowania. Nie miejsce i nie czas byl na to. Macie szczescie ze sa tam w srod was jeszcze jacys rozsadni ludzie. Pozdrawiam
Rafał Obarzanek phm (2004-11-16, 08:55)
Aby zakończyć tš dyskusję. Kilka słów podsumowania.
1. Oczywicie że każdy ma prawo do obchodów wišt narodowych. ZHR nigdy nikomu tego nie zabraniał. Nasz głos to raczej apel do tych którzy niszczš pewien system wartoci - pewien protest
2. Wišzanki pod pomnikiem zostały przyjete przez ZHR od każdej organizacji. Nie mówy więc że ZHR rozbijał uroczystoć - bo to jest bardzo nebezpieczne i manipulacyjne stwierdzenie
3. Tygodnik "Fakty i mity" jest organem prasowy wspominanej partii. widaczy o tym conajmniej "banerek" gazety zamieszczony na stronie APP "Racja" obok loga tej partii
4. Zgadzam się że w wojnie uczestniczyli żydzi, niewierzšcy itd. Jednak Polska oparta jest na chrzecijańskim systemie wartoci. W zwišzku z tym bronimy pewnych zasad ogólnie nam panujšcych.
5. Tych którzy sš najbardziej oburzeni zachęcam do odwiedzenia strony w/w partii może wtedy nie bedš tak krzyczeć i zastanowiš się nad swojš postawš.
zolnierz (2004-11-15, 22:20)
Tak czytam te komentarze i chyba zyje w panstwie swieckim ?? Czytajac wasze komentarze i mam w tym temacie watpliwosci. Mialem na tyle ciekawosci ze spojzalem w statut tej 'racji' a nie spojrzylem w sklad. Fakt ze im nie przynosi chluby taki czlowiek jak Piorowski. Ale w swoich szeregach kazdy ma zle owieczki.
Swieto ma sluzyc jednosci POLAKOW a nie chrzescijan. Chrzescijanie maja dosc swiat wiec prosze nie mieszac tych pojec.
I na pewno nie jestem czlonkiem wspomnianej organizacji. Pozdrawiam.
Obywatel (2004-11-15, 22:17)
Wydaje mi sie ze jednak zostały pomylone tu imprezy, jezeli moge sie tak wyrazic. O wolnosc walczyli nie tylko legionisci jak rownie harcerze walczyl kazdy kto mial taka mozliwosc i wierzy w wolna i niepodlegla Polske. Walczyl obok katolika i prawoslawny, i zyd, i ateista. Rozumiem Wasze wartosci ale uwazam ze nie miejsce i pora bylo okazywanie swojej "wrogosci" i braku tolerancji bo tak moglo zostac to odebrane. Nieprzyjecie wišzanki byloby okazniem braku szacunku ludziom chcacym zlozych hold bohaterom walczaycym o niepodlegla Polske. Jeszcze raz podkreslam ze rozumiem Wasze (ZHR) wartosci i probe okazania ddezaprobaty dla parti(?) "Racja" ale uwazam ze zle miejsce i czas sobie ku temu wybraliscie. Mam nadziej ze przyswiecal wam naprawde swiatły cel a nie tylko chec zaklocenia tak Ważnej dla Polakow uroczystosci. Jako katolik i wierzacy wole wybaczac.
Obserwator (2004-11-15, 22:15)
Druchowie, naginacie fakty. Grzegorz Piotrowski nie jest redaktorem tygodnika "Fakty i mity" . Łšczenie go personalnie z APP Racja jest z waszej strony manipulacjš. W waszej jedynie słusznej sprawie.
pwd. Krzysztof Jan (2004-11-15, 14:36)
Druhno (chociaż mie wštpić, że mówię/piszę do członka ZHR czy innych organizacji harcerskich). Dziwię się, że takie słowa padajš. "rozwalenie" ? a co tam rozwalać? mocno zmurszała ta cała uroczystoć, że nawet organizatorzy (hehe) nie panujš nad tym, kto składa wieńce (bo przecież nie ma nic złego, że po wyjciu z Kocioła i odpiewaniu Roty, Boże co Polskę, składajš wieńce ludzie spod znaku zabójcy KS. Jerzego Popiełuszki [dla Druhny: Ks. Jerzy to Duszpasterz Robotkników, który został zamodowany w 1984 roku między inymi przez jednego z redaktorów pisma "Fakty i mity" - organu prasowego Racji Grzegorza Piotrowskiego, Ks. Jerzy modlił się wielokrotnie w intencji Ojczyny, tej samej, za którš się modlilimy 11.11.04, a za to został zamordowany - janiej się zrobiło?]). Może dla kogo nie ma, ale praca wychowawcza w obecnych czasach na takie kompromisy nie może sobie pozwolić. Dziwię się, że całš "reżyserka" tych uroczystoci w całym swym ubóstwie mocno marginalizuje młodzież, bo oparcie wychowania o naszych dziadków i ojców w charakterze nie wzorów, ale uczestników, jest mocno bezsensowna. Pozdrawiam i do 3 - go maja ;-)))
Rafał Obarzanek phm (2004-11-15, 12:48)
Dwie sprawy:
1. Wišzanka została przyjęta od każdego z pocztów
2. Rzeczywicie wystšpiła sytuacja w której zastanawialimy czy nieprzyjmować wišzanki od jednej delegacji która walczy z systemem wartoci za które walczyli włanie ludzie których min. więto obchodzilimy 11 listopada. ZHR stał zawsze na straży prawdy i systemu wartoci dlatego Zarzšd Obwodu wystosował owiadczenie w kwestii uczetsnictwa podobnych organizacji w obchodach niepodległociowych. Mam nadzieję że Druhna ma wiadomosć w jakiej organizacji jest - chodzi mi tu o system wartoci
Druhna (2004-11-14, 21:45)
Czemu nie napiszecie o próbie rozwalenia calej uroczystosci. Dh. Witos zakazał przyjmowania wiazanki od delegacji "Racja". Jestem zdegustowana cała zaistniała sytuacja. Przekonania przekonaniami ale przy "11 listopada" nie powinny miec mijsca takie wygłupy i to jeszcze istruktor.
Dodaj komentarz